Skip to content

UNTOLD 2018 – Activări de brand la festival

Suntem în plină febră a festivalurilor, așa că, ce moment mai bun decât acum să vorbesc despre acest subiect. 😊 Nu sunt o super fană a artiștilor care vin la Untold și a acestui gen de muzică, însă îmi place foarte mult vibe-ul pe care îl ai acolo, organizarea impresionantă aproape în fiecare colț al festivalului și ca marketer abia aștept să descopăr ce campanii inedite de activare au ales brandurile pentru această ediție.

Concertele, festivalurile și activările de marketing experiențial sunt locuri unde consumatorilor le place să facă poze pe care ulterior să le distribuie pe rețelele de socializare. Un studiu zicea că 98% dintre consumatori crează conținut media la evenimente, dar că sunt mai înclinați să le și distribuie pe social media  atunci când sunt la un festival de muzică.

Brandurile care sponsorizează festivaluri se întrec în idei creative de activări din cel puțin două motive, pentru a ieși din ”mulțime”, iar pe de altă parte pentru a fi memorabili și astfel participanții să își povestească experiența pe social media.

Activări Hi Tech la Untold 2018

Samsung a a ales pentru ediția din acest an nu doar una ci o serie de activări, în mai multe puncte răspândite în toată zona de festival. Și pentru că tehnologii precum AR și VR devin tot mai răspândite și sunt în continuare cool, cei de la Samsung au invitat participanții să intre în Galaxia lor și ei să experimenteze o serie de călătorii virtuale.  Activarea lor este un exemplu perfect de cum poți să aduci la un festival experiențe interesante, dar care să fie în continuare aliniată cu identitatea brandului și de ce nu, cu numele produsului tău (Samsung Galaxy S9).

  • #doepicshots #withGalaxy sunt hashtag-urile sub umbrela cărora Samsung și participanții pot să își impărtășească experiența online, dar după fiecare experiență un reprezentant Samsung îți face o poză bineînteles cu un S9 pe care ulterior ți-o trimite pe email.

marketing de festival

activari de brand la Untold 2018

  • Mai puțin în zona de VR, dar tot în strânsă legătură cu produsul au fost și zonele în care cei de la Samsung îți făceau poze cu S9-le, pe care ulterior le primeai pe email, cu o șansă de a câștiga un telefon după festival. În cabină puteai testa cum ies pozele atunci când lumina este redusă și vă zic drept că nu am crezut ca iese ceva la ce intuneric era înauntru, ba chiar am mustăcit cu răutate ca sigur nu va ieși cine știe ce :). La acest feature S9 m-a câștigat ca fan, iar dacă în viitorul apropiat voi lua decizia să îmi schimb iPhone-ul, clar îl voi lua în considerare. Acum îmi pare rău că nu am testat și iPhone-ul meu, măcar de curiozitate, să văd care e diferența. 🙂

marketing de festival

S9 si camera de noapte

  • Pentru a vedea live ce poze face S9-le pe zi, există și o zonă special amenajată pentru poze. Un reprezentat Samsung îți face poza pe care ulterior ți-o trimite pe email și bineînțeles ai încă o șansă de a câștiga un telefon. Deci, cu cât interactionezi mai mult cu ei în zonele de activare a brandului, cu atât îți cresc șansele de câștig. 🙂

idei-activari-marketing

  • Într-un alt colț al festivalului, sâmbătă, pe la amiază,  a fost organizat workshop de mobile photography tinut de cei de la Promovezromania și @danitraveljournal, iar în audiență erau mai mulți influenceri. Aceștia au oferit tips&tricks despre cum poți să faci poze reușite cu telefonul, cum să îți gândești compoziția și cum să interacționezi mai bine cu followerii pe care îi ai pe social media și multe altele. Foarte fain, mai ales că nu ajută să ai un telefon de ultimă generație dacă clienții tăi nu știu să îl folosească la capacitate maximă și cine poate să vorbească prin fapte mai bine decât influencerii sau microinfluencerii.
  • Iar literele sunt charging station: poți să îți lași telefonul (orice marcă) acolo la încărcat – îl inchizi în safebox cu un cod și te întorci la el când e încărcat.

samsung-campanii-influenceri

influences marketing

  • pe lângă activările hi-tech, Samsung a oferit tatuaje semi-paermanente

activari-de-branduri

Peste tot în festival participanții sunt invitați să interacționeze cu brandurile, primesc mostre de produs, fac poze branduite pe care le pot posta online sau pe care brandurile le publică pe rețele lor sau pe un site dedicat (cele de la Samsung se pot vedea aici: https://app.dowhatyoucant.ro).

  • Deși mai simplă, o altă activare care mi-a plăcut a fost cea de la BT, care oferea gratuit câteva variante de cărți poștale cu un design cool pe care le puteai completa, iar ei le trimit oriunde în lume. Pentru că amintirile trebuie împărtășite și cu cei dragi 🙂

activari-de-brand-banca-transilvania

De ce îmi plac genurile acestea de activări

Spre deosebire de reclamele tradiționale de la TV, radio sau outdoor care sunt uni-direcționale și pasive, aceste acțiuni creează o relație din ambele sensuri. Practic brandul lansează o invitație hands-on și tangibilă care necesită participarea activă a audienței.

Takeaways pentru pasionații de marketing:

  • Adaptați-vă audienței și festivalului și gândiți campanii cât mai nebunești și creative, dar fără a uita de brand. O experiență trebuie să fie atât memorabilă cât și relevantă pentru participanți.
  • Creați un hashtag personalizat pentru campanie pe care participanții le pot folosi atunci când fac share pe social media.
  • Găsiți o cauză socială cu care vreți să fiți asociați și creați campania de activare în jurul acesteia. Exemplu campania Coca-Cola de la Untold 2018: #dupanoi. Au ales să pună puncte de colectare selectivă, iar participanții care se implică și postează o poză cu acest hashtag primesc un premiu.

activari-de-marketing-evenimente

  • Marketingul experiențial poate fi un tool puternic de promovare pentru un brand, însă necesită super-creativitate și gândire out-of-the-box.
  • Cele mai multe branduri au ales să ofere amintiri celor care îi vizitau, iar pozele au fost cele mai folosite, fie că vorbim de poze în format fizic, tipărite pe loc, sau virtuale trimise ulterior pe email. În cea de-a doua variantă câștigul brandului e dublu, își face o bază de date pe care mai apoi o va putea exploata, mai ales, ca s-au asigurat și că vei bifa acordul de GDPR :).

Astăzi e ultima zi la Untold, așa că, dacă v-am făcut curioși și sunteți prin zonă mergeți să experimentați live. 🙂

Activările de tip marketing experiențial  se concentrează mult pe a crea o experiență ”wow” în acel moment, dar asta nu înseamnă că brandurile ar trebui să ignore perioada pre și post event. Vouă ce alte activări v-au atras atenția la Untold anul acesta? 🙂

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

one × 2 =

Iti mai recomand Studii de caz (1 din 39 articole)


În seara acesta, la FSPAC  Cluj Napoca a avut loc Seara YP  de Marketing Politic. Evenimentul a fost organizat de IAA YP Cluj și i-a ...