Skip to content

Strategie de Marketing centrată pe publicul țintă. Studiu de caz: Booking.com Business

Conform unui studiu din 2016, peste 1.100.000 de camere sunt rezervate prin Booking.com în fiecare zi, de două ori mai mult decât principalul său competitor Expedia. Booking.com este o agenție online de călătorii (OTA – Online Travel Agency) și are drept clienți atât end-to-end client (turistul) cât și companiile care își trimit angajații în călătorii de afaceri, iar pentru cea din urmă au creeat divizia Booking.com Business.

Cu această ocazie, Booking Business au indentificat publicul căruia i se adresează, respectiv responabilii de Business Travel din companii și nevoile acestora în contextul rezervărilor.

strategie-marketing-booking-business

Nevoia (frustrare): Colegii lor, cei care beneficiază de rezervari, nu citesc politica de călătorie a companiei, sau chiar dacă au citit-o la un moment dat nu și-o amintesc integral, ori pur și simplu nu le pasă.

Provocarea: Să vină în întâmpinarea utilizatorilor serviciului de Business cu o soluție prin care să îi ajute să depășească problema identificată.

Rezolvarea Booking.com Business: Cu o echipă mare de web developers și A/B teste de peste 1000 ori la o pagină, Booking se mândrește că inovează prin experimentare continuă.

Cum o promovează:

Booking-business-landing-page-marketingDacă vei face un landing page, nu uita să creezi și un ”thank-you page” cu ajutorul căruia să urmărești obiectivele în Analytics.

Exemplu de Thank You Page de la Booking.com Business după downloadarea e-book-ului:

Thank-you-page-landing-page

Cireașa de pe tort:

  • Nu doar că au făcut o analiză a provocărilor pe care le au cei care se ocupă de rezervări pentru companii, nu doar că au dat și o soluție, în plus au creeat un tool prin care publicul lor poate pune în aplicare chiar imediat ideile pe care ei le-au oferit în ebook, iar ulterior să le downloadeze sub formă de .pdf și să le folosească.

booking-tool-travel-policy

download-travel-policy-booking

 

 Avantajele utilizării unui e-book în strategia de marketing:

  • Dacă este unul cu adevătat util (precum acesta) este distribuit în cadrul companiei către cei care iau deciziile sau pe care i-ar ajuta informațiile (lucru pe care l-am făcut și eu atunci când l-am descoperit și pot să vă spun că, Anca, colega mea de la Business Trips a fost extrem de încântată doarece era exact ceea ce avea nevoie.)
  • Te ajută să clădești încredere. Tuturor ne place să facem afaceri cu cei în care avem încredere și pe care ne putem baza că ne pot ajuta.
  • Este o informație pe care o dai mai departe și nu pare ”de vânzare” sau ”flashy marketing”. Nimănui nu-i place să i se vândă, însă adorăm să primim soluții croite pentru nevoile noastre.
  • Atunci când compania ta, în mod repetat, demonstrează prin e-books sau white papers că înțelege problemele și provocările pe care le au clienții săi, devine un lider în industria sa.
  • E-book-urile / Whitepapers îi ajută pe marketeri să construiască momente pentru viitoare vânzări deoarece prezintă una sau mai multe soluții pentru a rezolva o problemă de business.

Indiferent de industria în care activezi, această campanie a Booking Business poate fi o sursă de inspirație utilă pentru tine. La final provocarea: găsește cel puțin o provocare pe care o au clienții tăi și propune o soluție într-o postare de blog sau chiar un e-book asemănător celui analizat mai sus.

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

11 − nine =

Iti mai recomand Marketing (2 din 10 articole)


Comunicarea internă este o parte integrată a strategiei de marketing și are rolul de a energiza angajații și de a-i aduna în jurul unui scop. ...