Skip to content

RCA și strategia prețului peste piață

Asigurarea de răspundere civilă este obligatorie pentru oricine deține un autoturism. Este de așteptat ca toate firmele de asigurări să ofere acest produs. Dar cum se ajunge la diferențe atât de mari de preț?! Carpatica vinde cu 505,05 lei pe când City Insurance cere, pentru același pachet, un preț de aproape 3 ori mai mare. Daunele asigurate sunt aceleași, pentru că, fiind impusă de lege, nimeni nu se zbate să ofere ceva în plus pentru un preț mai mare. Ce ne place la această strategie?

În primul rând este vorba de profit. Dacă soliciți un preț mai mare pentru același produs, este de așteptat ca profitul să fie mai mare. În al doilea rând, te poziționezi ca o companie de încredere. Prețul mai mare le spune clienților tăi că știi cât valorezi și că e o certitudine că vor vedea daunele plătite în caz de accident. Acest lucru se răsfrânge și în cazul altor servicii pe care le oferi. Chiar dacă RCA-ul repară daunele unei alte mașini decât ale tale, pentru o asigurare de viață sau una de casă vrei să te întrepți spre cea mai serioasă agenție. Așadar, dacă City Insurance sau Groupama nu câștigă cotă de piață semnificativă pentru RCA, vor avea cu siguranță un avantaj în cazul asigurărilor de călătorie sau a celor pentru locuințe.

Ce nu ne place la această strategie?

Pentru a fi dispus să plătească un preț mai mare, clientul trebuie să perceapă o valoare mai mare. Totuși, în cazul RCA, cumpărătorul nu vede valoarea mai mare. Se știe că o asigurare ieftină aduce după sine, în caz de accident, alergătură multă și dificultăți în recuperarea banilor. Totuși, cel care va trece prin acest proces nu este cumpărătorul, ci celălalt șofer implicat în accident. Este așadar normal să apară logica „De ce să plătesc mai mult dacă oricum nu eu beneficiez de serviciile mai bune?!”. Iar acest lucru se simte și în cota de piață a furnizorilor de RCA, unde Euroins și Carpatica sunt pe primele locrui, deținând peste 35% din piață.

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

seven − one =

Iti mai recomand Marketing, Studii de caz (24 din 61 articole)


Prețul este unul din „Cei 4 P ai mixului de marketing”. Altfel spus, în anii 50 când s-a lansat acest concept, se credea că prețul influențează ...