Skip to content

Monica Macovei – Strategii de marketing politic în 2016

În seara acesta, la FSPAC  Cluj Napoca a avut loc Seara YP  de Marketing Politic. Evenimentul a fost organizat de IAA YP Cluj și i-a avut invitați pe: Monica Macovei, membru al Parlamentului Europei și fost ministru al justiției,  Radu Cocean –  Lector univ. în cadrul FSEGA și Radu Delicote – strategist la Smart Link Communication, agenție full service marketing/PR/Lobby specializată în campanii din domeniul politic.

Am aflat secrete din spatele campaniei electorale pentru prezidențiale din 2014, ingrediente și strategii pentru a căpăta notorietate, s-a vorbit despre sinceritate și puterea ”străzii”.

Toți cei trei speakeri au fost peste așteptări răspunzând întrebărilor publicului cu sinceritate  și deschidere, iar la cererea publicului s-a căzut de acord să se depășească cele 2 ore prevăzute pentru acest eveniment.

Seara a început cu prezentarea lui Radu Cocean care ne-a prezentat foarte succint o istorie a puterii străzii.Strada este pentru politicieni un partener incomod, deși inițial clasa politică a perceput apariția străzii ca un șoc,o surpriză neplăcută la care nu se așteptau și au tratat-o cu desconsiderare și au ignorat-o.

Una dintre temerile dlui Cocean este că s-ar putea prelua controlul asupra străzii de către cei care au interese politice. O soluție pe termen lung pentru a implica strada ar fi descoperirea unei forme prin are clasa politică și oamenii să aibă un dialog constructiv.

marketing politic

 

radu cocean

radu cocean

 

Radu Delicote a continuat cu o prezentare din punctul de vedere al strategului care de cele mai multe ori analizează cu cinism cifrele, procentele, iar pe baza acestora se iau decizii strategice și se creează acțiuni. Un aspect interesant prezentat de Radu este ”teoria lebedei negre” și mutarea interesului pe alt subiect atunci când nu vrei să se afle de altul mai important.

Dacă ești politician și candidezi pentru o funcție, fie ea locală sau națională, atunci trebuie să ții cont de următoarele sfaturi:

  • Strategia campaniilor și munca propriu-zisă trebuie să înceapă cu 6-8 luni înainte
  • Trebuie să ai un slogan foarte bun – sloganul în politică este un call-to-action foarte emoțional. Este acel imbold care te scoate din casă și te duce la vot, bineînțeles metaforic vorbind. Un exemplu de slogan prost: ”Cel mai tânăr bătrân partid” – i-a ”ajutat” pe cei din PNL să obțină doar 10%, iar un exemplu de slogan bun: ”Să nu vorbesc?” – Traian Băsescu

Traian-Basescu-slogan-marketing-politic

 

  • Trebuie să derulezi atât campanii interne, cât și externe
  • Viitorul spotului electoral este în mediul online
  • Mesajele tale trebuie să aibă 2 direcții: să securizezi susținătorii și să convingi nehotărâții.
  • Iohanis a câștigat în online prin fluxul comunicării în 2 pași. Nu știi despre ce e vorba? Cu siguranță Radu Delicote va fi încântat să îți dea mai multe detalii.
  • Într-o criză de comunicare, asigură-te că vei spune povestea așa cum vrei tu să o spui.

radu delicote

radu delicote

 

Să nu uităm că nu trebuie să generalizăm, doar pentru că unii aleg să facă politica prost, nu înseamnă că politica e proastă.

Monica Macovei a impresionat audiența prin sinceritatea și degajarea cu care a vorbit și cu care ne-a răspuns la toate întrebările, mai mult, ea a fost cea care a cerut prelungirea timpului alocat serii de marketing politic atunci când a văzut cât de multe persoane mai doreau să pună întrebări în sală.

Cele mai interesante lucruri care merită menționate:

  • Știați că… independenții nu au drept să aibă reprezentanți în secțiile de votare?
  • Știați că… în stafful ei de campanie nu a avut persoane plătite? Toți cei care au ajutat-o, de la designeri, strategi… consultanți sau  IT-iști au făcut acest lucru voluntar.
  • Știați că… managerul ei de campanie a fost un român stabilit în Lituania?
  • Știați că… accesul ei pe TV e limitat? Poate merge doar la Digi 24 și limitat la B1, la anumite emisiuni?

monica macovei cluj

 

În concluzie, chiar și în campaniile electorale umorul este crucial deoarece zâmbetul te face uman. Nu uitați că Facebookul este o armă cu 2 tăișuri, de aceea trebuie să discernem și să cercetăm înainte de a distribui informația. Viitorul în marketingul politic este supertarghetarea în funcție de nevoile fiecăruia și este soluția atunci când candidatul nu este iubit într-o anumită zonă.

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

five × three =

Iti mai recomand Marketing, Studii de caz (7 din 45 articole)


„Care este cea mai mare frică a ta?” întreba învățăcelul. „Să rămân fără idei!” spunea omul de marketing. „Cum adică? De-asta ai ajuns să lucrezi ...