Skip to content

Mierea naturală și strategia B2C

Strategia business to consumer, B2C (de la companie la consumator), este cea mai cunoscută strategie de marketing. Presupune comunicarea directă între companie și clienții finali ai produselor ei.

Pe lângă că este cel mai răspândită, este și cel mai veche. De mii de ani se făcea troc, iar aceea era prima comunicare de tip B2C. Și astăzi, acest tip de comunicare încă se păstrează. Mergem în piețe și vedem mici producători ce își promovează marfa. Este prima formă de marketing apărută. Acum găsim etichete și ambalaje pretențioase pe rafturi, însă comercianții din piețe mai există pentru a ne aminti de începuturi.

Unul dintre cei mai dragi nouă este mierea naturală. O vinde o domnișoară în piață. Este de salcâm și are o aromă pe care nu o găsești pe niciun raft de supermarket! Borcanele sunt ambalate manual, cu o hârtie roșiatică și o bucățică de iută. Eticheta este scrisă de mână, cu informații succinte despre produs și numărul de telefon al producătorului.

Ce ne place la această strategie?

Apropierea de client. Iar cu asta am spus totul: retenție mai mare a clienților, personalizarea produslui, satisfacție mai mare percepută pentru produsele cumpărate. Dincolo de asta, mai este un avantaj pe care puține cărți de marketing îl evidențiază: satisfacția producătorului. El îi dă produsul direct consumatorului, deci va vedea ce impact are creația sa. Va primi aprecierile direct de la cel care consumă.

Ce nu ne place la această strategie?

Uneori este vorba de aprecieri, alteori de critici. Proprietarul unei afaceri de tip B2C este zidul de care se izbește orice reacție din partea clienților. Mai mult, un asemenea întreprinzător nu va putea niciodată concura cu cei care produc în masă.

În general, strategia B2C presupune costuri mult mai mari în publicitate. Dacă la B2B networkingul este cel care face produsul cunoscut, aici e necesară investiția în publicitate online, radio, presă sau chiar TV. Toate acestea presupun bugete de marketing foarte mari

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

4 × four =

Iti mai recomand Marketing, Studii de caz (29 din 62 articole)


Companiile Business to Business (B2B) sunt cele care vând produsele sau serviciile lor către altă organizaţie. Altfel spus, când majoritatea afacerilor caută să vândă clienţilor ...