Skip to content

Marketing și creativitate

Toți cei care lucrăm în marketing adorăm atât de mult ceea ce facem încât ne dorim să creem adevărate istorii în marketing. Cel mai mare beneficiu al acestei meserii este posibilitatea de a învăța. Învățăm mereu din orice situație inedită, învățăm din fiecare provocare, învățăm de la oameni care nu sunt din marketing, însă care au adunată în spate experiență cât pentru o viață, învățăm de la colegi, învățăm de la clienți, învățăm mereu. Ei sunt cei mai buni profesori ai noștri.

Sursa foto: http://carpenternyc.com/
Sursa foto: http://carpenternyc.com/

Ne place să comunicăm într-un mod viu, inteligent, captivant, ceea ce clientul dorește să transmită mai departe clienților săi, astfel încât să nu fie nevoiți să strige de 10 ori ca să poată fi auziți o singură dată.

Avem idealuri și principii în care credem zi de zi precum: ”încrederea în colaboratori”, ”necesitatea glumelor și a distracției” ( se spune că atunci când faci ceva cu plăcere nu vei simți că lucrezi o zi în viața ta), ”atitudine pozitivă față de asumarea riscurilor” și nu în ultimul rând ”încredere totală în forța creativității”.

Astfel, punem accent pe imaginație și nu pe volumul bugetelor financiare, mizând mai degrabă pe inteligență și nu pe buget, mai degrabă valorificând la maximum capitalul creativ decât golind conturile. Iar cel mai la îndemână exemplu îmi este campania de guerrila marketing ” Statuile au prins viață” pe care am făcut-o pentru Agenția de organizări evenimente pentru copii Ping și Pong. Campania a avut 0 buget și impact maxim, cele mai importante ziare din presa locală au preluat știrea și au publicat-o generând super publicitate gratis pentru agenția nou înființată.

Mai jos sunt linkurile de la câteva ziare care au preluat știrea: ping-si-pong

Informația de Alba

Proalba

Ziarul Unirea

În cadrul acestei meserii ai posibilitatea de a interpreta informațiile ce țin de publicul țintă, de a înțelege nevoile și de a identifica direcțiile de dezvoltare care se potrivesc cu domeniul respectiv.

Una dintre cele mai provocatoare sarcini este să ajungi la inima unui număr mare de persoane cheltuind sume tot mai mici. Calea este să elaborăm campanii de marketing neconvenționale, prin utilizarea unor canale neconvenționale folosind creativitatea și ajungând la clienții care nu doresc să fie deranjați , făcând-o într-un mod atât de elegant încât să ajungă direct la inima acestora.

Sfaturi pentru a fi creativ:

  1. Pornește întotdeauna de la zero – dacă nu pornești de la zero, ai putea să te înpotmolești în clișeele stabilite de cei care au călcat pe același drum înaintea ta.
  2. Adresează-te emoțiilor clienților – emoțiile noastre sunt fundamentul pentru luarea deciziilor. Ne amintim produse sau reclame dacă acestea au o importanță emoțională pentru noi mult timp după ce vedem reclama.
  3. Când concepem mesajul trebuie să punem accent pe prioritățile clientului, creeând nevoia, printr-un mesaj îndrăzneț și atrăgător pentru a stabili legătura între brand și stilul de viață al clientului. Până când concurența apucă să copieze idee, clientul devine loial brandului, îl asociază cu ideea, îl confundă cu produsul ( ex. Pampers, Xerox, to google și exemplele pot continua).
  4. Ascultă-ți cu atenție clienții – astfel vei putea să îmbunătățești calitatea ofertei fără a scădea prețul, de a oferi un pic mai mult decât se așteaptă clienții. Trebuie să ne întrebăm mereu ce anume ar putea fi îmbunătățit în modul în care facem lucrurile astăzi.
  5. Creativitatea este soluția pentru rezolvarea problemelor de marketing și de branding.

Nu uitați, supraviețuirea celui mai competent nu are nimic de-a face cu supraviețuirea celui mai puternic; supraviețuiesc cei care au cele mai bune abilități și se adaptează schimbărilor. Dacă nu ții pas cu schimbările, nu poți supraviețui.

Conținut creativ Sursa: http://benwan.net/
Conținut creativ
Sursa: http://benwan.net/

Autor: Iulia Gus 

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

one × 4 =

Iti mai recomand Marketing (17 din 49 articole)


Din cauza istoriei când vorbim despre politică și mass-media, termenul de manipulare dobândește noi conotații. Nu trebuie să fii mare psiholog ca să îți dai ...