Skip to content

Lidl Wine Tunes și App Marketing

Vom diferenția puțin App Marketing de Mobile Marketing dintr-un motiv simplu: o aplicație nu funcționează neapărat și pe mobil, iar o campanie pe mobil nu este neapărat o aplicație. Vom începe cu App Marketing, adică o aplicație dezvoltată pentru o companie cu scopul de a-și crește vânzările.

Lidl este un lanț de magazine fondat în Germania în anii 30. Logo-ul în culorile galben, albastru și roșu a apărut în România din 2011, odată cu rebrandingul rețelei Plus. În luna octombrie 2014, compania a lansat Wine Tunes, o aplicație care îți recomandă vinul pe care să îl consumi în funcție de melodie. O găsiți pe www.winetunes.ro.  În magazinele Lidl există o mare varietate de vinuri, iar prin acest progrămel clienții merg direct „la țintă”. Încarci o melodie sau pui linkul de pe Youtube și în câteva secunde vei primi o sugestie de vin care ți se potrivește. Vin pe care îl găsești, desigur, pe raft la Lidl!

Ce ne place la această strategie?

Prin această aplicație, Lidl reușește să satisfacă nevoia consumatorului. Adică îi oferă exact vinul de care are nevoie în funcție de starea lui de spirit. Este una dintre cele mai avansate strategii de direct marketing. În plus, el nu îi vinde produsul, doar îi sugerează (observați că pe winetunes.ro sigla Lidl este foarte puțin vizibilă). Rezultatele sunt aproape instant: după ce ai făcut „testul”, vei merge imediat să cumperi licoarea care îți va potoli setea și îți va completa starea de spirit.

Ce nu ne place la această strategie?

Aplicația este disponibilă doar pe desktop. În condițiile în care mulți dintre clienți navighează de pe telefon, lipsa unei interfețe pentru mobil este un mare handicap. Un alt dezavantaj este costul asociat cu acest tip de strategie. Dezvoltarea unei aplicații costă câteva mii de euro, iar pentru micii antreprenori o asemenea investiție este de neconceput.

Autor: Iulia Gus 

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

three × three =

Iti mai recomand Studii de caz (4 din 38 articole)


”X sau opoziția nu a mai propus nimic concret de 3 ani”, ”Programul propus este catastrofic”, ”Adversarul meu nu propune nicio măsură concretă pentru a ...