Skip to content

Impresii & idei de la TeComm Cluj-Napoca 2018

În perioada 9-10 noiembrie 2018, la Cluj a avut loc TeComm, un eveniment dedicat industriei de eCommerce. Am scris pe larg, într-un guest post, despre eveniment aici. Acum mă voi concentra pe una dintre cele mai faine prezentări de anul acesta, cea a Gabrielei Lungu @ Wings. 🙂

Plină de pozitivism și energie, Gabriela ne-a dat câteva sfaturi și a vorbit despre 5 greșeli de comunicare pe care le fac frecvent companiile în drumul spre liga întâi și cum pot fi acestea evitate.

tecomm-2018

  1. Prima greșeală: investiție prea mică, iar aici nu se referea strict la partea financiară. Bugetul e mai mic la început de drum și e normal, însă e important să alocați un buget raportat la venitul companiei. În cazul în care compania e la început de drum trebuie să depășești bariera și să pui ”osul la treabă” pentru a compensa lipsa baniilor cu o investiție mai mare de timp și efort. ”Outsmart your competitors if you can’t outspend them!” spunea Gabriela. Alegeți să faceți investiții istețe! Cele mai multe companii își permit să angajeze cel puțin un consultant bun care să le facă un plan deștept și să angajeze pe cineva energic care doar să implementeze acel plan. Astfel, cu costuri minime au acces la profesionalism atunci când vine vorba de stabilirea strategiei. Nu ar fi eficient din punct de vederre buget ca cineva scump să facă implementarea de zi cu zi și probabil nici nu ar dori acest lucru. Cheia pe care ne-a recomandat-o Gabriela a fost un mix de a lucra cu profesioniști în momentele cheie, iar în România sunt mulți consultanți buni de marketing care pot sa facă un plan deștept și vizionar.

sfaturi-marketing-tecomm-cluj

2.  Lipsa diferențierii.  Regula de bază din marketing este să nu imitați, îndepărtați-vă de această abordare și încercați să nu copiați liderii pieței deoarece ei au puterea bugetului. Diferențierea este foarte importantă, de aceea personalitatea brandului trebuie să fie bine conturată și diferită față de ceilalți jucători din piață. Dacă vă poziționați din prima ca follower-ul liderului acolo veți rămâne! Challenger-ul are avantajul felxibilității, orginalității, creativității și a curajului pe care liderul pieței nu îl mai are. Liderul se află în poziție de apărare și nu îndrăznește să riște, iar atunci când ești challenger poți face multe acte de curaj prin care să câștigi.

 

tecomm-cluj-2018

3.  Oportunism redus.  Și aici nu e vorba despre oportunism în sensul negativ, ci de a profita de diverse evenimente pentru a le transforma în oportunități pentru companie. Spre exemplu, un brand mic poate fi agil și flexibil deoarece nu are nevoie de o multitudine de aprobări pentru a implementa o idee de real time marketing sau news jacking. Când apare o știre din zona în care activați știți să profitați sa faceti news jacking? Învățați să fiți agili, să vă agățați de subiect și să aduceți brandul vostru în lumină folosidu-vă de știre. Totodată puteți deveni creativi în a profita de ocazii sau evenimete care apar, chiar dacă nu aveți bani de sponsorizări. Cel mai de preț și ușor lucru pe care o companie îl poate face la început de drum e să pună accent pe comunicare. Chiar și faptul că nu puneți accent pe comunicare spune foarte mult despre companie, fie ca este vorba de comunicare internă (dacă planurile sunt ținute doar de câțiva maganeri), comunicarea cu presa (PR), comunicarea cu partenerii de afaceri sau comunicarea cu clienții prin intermediul canalelor de comunicare existente.

 

tecomm-cluj-2018

4. Emoție prea puțină.  Deși e foarte importantă comunicarea de produs aceasta nu construiește brandul. Emoția care construiește un brand puternic, în prima etapă, nu are legătură cu rațiunea. Într-adevăr funcționalul este elementar, dar emoționalul vă va duce în liga 1. Recomandarea este să începeți cu emoție ca să terminați cu considerație. Emoția e primul pas al comunicării, intri pe shortlist, dar decizia finală se ia pe rațiune și argumente. Pentru un client, dacă primele contacte au fost plăcute, cu emoție, atunci șansele să decidă în final pe argumente raționale pentru a vă alege sunt mai mari.

tecomm cluj 2018

tecomm-cluj-2018

5. Misiunea nedefinită. E important să existe un scop mai înalt decât cel comercial dacă vrem ca angajații sau partenerii să vibreze la obiectivele noastre. Leadership-ul trebuie să seteze un set de valori clare și autentice, dar cel mai important, să fie consecvent în aplicarea acestora. Dacă sunt doar la nivel declarativ, atunci cu siguranță nu vor funcționa.

Misiune= pasiune

cum-a-fost-tecomm-cluj-2018

 

tecomm cluj

Până data viitoare, salutări de la roboțelul Escu și prietenul său @ European Robotics Forum

european-robotic-forum

 

 

 

 

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

9 + 7 =

Iti mai recomand Marketing (1 din 48 articole)


Rolul influencerilor, avantajele brandurilor de a se folosi de influenceri, trenduri în 2018 și crescători de cămile. :) Da, ați citit bine! Cei care ați ...