Skip to content

Emag și prețul de referință

Prețul de referință sau prețul „ancoră” (anchor price) este una dintre cele mai întâlnite strategii când vine sezonul reducerilor. Funcționează simplu: prețul original este tăiat, iar sub el este notat prețul cu discount. De obicei cu caractere roșii, desigur!

Emag și-a început activitatea în anul 2001. Au început cu echipamente și componente IT, iar astăzi compania este practic primul mall virtual autohton. Reducerile sunt la ordinea zilei. Sunt promovate în newsletter-uri, în billboard-uri și mai ales pe site-ul lor. De fiecare dată, prețurile de referință sunt afișate clar, astfel încât clientul își dă seama ce afacere bună face.

Ce ne place la această strategie?

Clientul nu va mai compara prețul cu alte produse similare de pe piață, ci cu prețul de referință. Chiar dacă ar putea cumpăra căștile la jumătate de preț, e foarte posibil să le aleagă tot pe acestea, pentru că este o afacere cu bonus de 47 lei. În plus, un asemenea discount îl va determina să aibă un comportament impulsiv, adică să achiziționeze produsul doar pentru că e la reducere!

Ce nu ne place la această strategie?

Dacă discountul este prea mare, atunci clienții se vor întreba „care e șmecheria?”. Își vor imagina că e vorba despre un produs expirat sau unul cu defecte. Mai mult, există practica unor comercianți de a fixa un preț de referință artificial, mult mai mare, doar pentru a-i face pe clienți să creadă că au o afacere de nerefuzat în față. Totuși, când aproape toți consumatorii au acces la internet chiar și pe telefonul mobil, prețul de referință este foarte ușor de verificat. Așadar, dacă ei vor găsi la un alt furnizor un produs cu preț de referință mai mic, se vor simți înșelați. Nimeni nu vrea să cumpere de la cineva care încearcă să-i înșele, nu?

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

one × 3 =

Iti mai recomand Marketing, Studii de caz (25 din 63 articole)


Asigurarea de răspundere civilă este obligatorie pentru oricine deține un autoturism. Este de așteptat ca toate firmele de asigurări să ofere acest produs. Dar cum ...