Skip to content

Dilema marketerului român: Valentine’s Days sau Dragobete?

Valentine’s Day este o sărbătoare extrem de importantă în SUA din punct de vedere al campaniilor de marketing și a vânzărilor generate cu această ocazie (peste 19 milioane de dolari în 2016 – detalii în tabelul de mai jos). Majoritatea branduri-lor își pregătesc din timp campaniile și investesc generos atât timp cât și bani. În timp, am adoptat și în România această sărbătoare a iubirii, însă deși au apărut multe voci care spun că avem și noi o sărbătoare autentică dedicată dragostei și că ar trebui încurajată celebrarea Dragobetelor, de Valentines Day, vânzările comercianților cresc cu 20-40%, sau chiar mai mult, în funcție de industrie.

peste 19.7 milioane de dolari

Suma cheltuită de americani de Valentine’s Day în 2016.

Total Valentines Day Spending in the United States | Fundivo

Provided by: Fundivo

Nu spun că este mai bună una în detrimentul celeilalte, pentru un marketer e important să știe să valorifice orice oportunitate de a genera buzz și interes în jurul brandului și a produselor/serviciilor pe care le promovează. Totodată e important să știm ce funcționează la alții pentru a nu mai pierde timp și bani în testarea ideilor.

 Analiza „Valentine’s Day” vs. ”Dragobete” vs. ”Ziua Mamei”

Pentru a complica puțin lucrurile mai jos am analizat căutările, în România, pentru Valentine’s Day, Dragobete și Ziua Mamei (mai ales că se apropie cu pași repezi). 🙂

Am împărțit căutările în două categorii: în funcție de ”cumpărături” și ”toate categoriile”, perioada analizată fiind ianuarie 2014 – februarie 2017.

În funcție de ”cumpărături”, se poate observa din tabelul de mai jos că Valentine’s Day este lider în funcție de căutări, însă în ultimii 2 ani se observă aproape o dublare a căutărilor pentru Dragobete. ”Ziua mamei” abia în ultimii 2 ani a început să fie ușor vizibilă.

Analiza „Valentine’s Day”

Cautari-cumparaturi-2017

În funcție de căutări, indiferent de categorie, în 2016, Dragobetele a depășit Valentine’s Day. Creșterea poate fi justificată prin faptul că tot mai multe brand-uri au ales sa nu se mai concentreze exclusiv pe sărbătoarea importată și să creeze experiențe, oferte și în jurul sărbătorii românești.

cautari-valentines-toate-categoriile
căutări ”valentines day” – toate categoriile

Orașele unde ”valentines day” a avut cele mai multe căutări sunt: Oradea, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, București și Constanța.

De ce sunt importante aceste informații? Atunci când ai un magazin online și poți face livrări în toată țara, atunci ca parte din strategia ta de promovare online, ar fi indicat să cunoști și să targetezi aceste orașe unde interesul este mai ridicat.

campanii-valentines-cumparaturi
Cautari ‘valentines day’ în funcție de cumpărături

Analiza  ”Dragobete”

Orașele cu cele mai mari căutările de ”dragobete” în funcție de ”toate categoriile” sunt: Iași, Constanța, Timișoara, Cluj, Brașov, Ploiești și București. Căutări similare în creștere sunt: mesaje de dragobete pentru ea, de dragobete iubește românește, tradiții dragobete, poezii dragobete.

De ce sunt importante și aceste extra-info pentru un marketer? Va putea scrie articole sau texte care să abordeze aceste cuvinte căutate și astfel să atragă în mod organic trafic pe site-ul său.

campanii-dragobete-cumparaturi
Cautari ‘dragobete’ în funcție de toate categoriile

Subregiunile cu cele mai mari căutările de ”dragobete” în funcție de ”cumparaturi” sunt județele: Giurgiu, Mehedinți, Gorj, Vâlcea, Sălaj, Botoșani, Vaslui, Brăila, Ialomița. Este posibil ca în aceste zone să fie mai cunoscută această sărbătoare care este promovată și de site-urile creștine.

Pentru acest tip de căutări, din păcate, pe orașe nu existau suficiente informații.

dragobete-cumparaturi
Cautari ‘dragobete’ în funcție de cumpărături

În România, zonele în care Dragobetele (roșu) este mai popular este zona de NE și județele Mehedinți, Gorj, Argeș, iar în restul țării Valentines day este mai popular. Acum știi cum să targetezi campaniile în funcție de zonă, sau dacă vrei să alegi varianta sigură, le vei sărbători pe amândouă cu campanii dedicate, așa, ca să nu supărăm nicio parte :).

valentines vs dragobete

 Analiza ”Ziua Mamei”

Subregiunile cu cele mai mari căutările de ”ziua mamei” în funcție de ”toate categoriile” sunt: Gorj, Vrancea, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Alba, Hunedoara, Suceava, Neamț și altele cu o pondere mai mică. Căutări similare în creștere sunt: dileme legate de 8 martie ziua mamei sau a femeii, cand e ziua mamei, urări de ziua mamei, mesaje de ziua mamei etc.

Cum ne poate ajuta aceste informații? Știm cui să targetăm campaniile și ce anume îi interesează pe utilizatori. De exemplu, facem o campanie în care vindem produse pentru mămici și bonus clienții își pot alege și texte de ziua mamei pe care să le personalizeze și să le primească odată cu livrarea.

ziua-mamei-generale
Cautari ‘ziua mamei’ în funcție de toate categoriile

Căutările ”ziua mamei” în funcție de cumpărături nu este atât de populară. Ce putem observa însă, este că utilizatori caută ”cadouri pentru ziua mamei”, astfel, dacă ai un shop online ar fi indicat să ai astfel de categorii pe site sau chiar articole dedicate inspirației :).

cautari-campanii-ziua-mamei-cumparaturi
Cautari ‘ziua mamei’ în funcție de cumpărături

Pentru brandurile mari, e mult mai greu să ia decizii de business și de marketing în timp real, iar timpul scurt poate fi o provocare, însă pentru o firmă mai mică este încă timp să analizeze trendurile și să ia decizii într-un mod agil. În final, totul se rezumă la creativitate și la a o pune în practică! Mult succes în campaniile de Dragobete și Ziua Mamei/Ziua Femeii! 🙂

 

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

one × three =

Iti mai recomand Marketing, News (2 din 1438 articole)


Strategia de digital marketing este esențială dacă vrei să profiți de oportunitățile existente în online. Cu toate acestea, nu toate companiile care au activitate de ...