Skip to content

Digi Mobil și strategia prețului sub piață

Prețul este unul din „Cei 4 P ai mixului de marketing”. Altfel spus, în anii 50 când s-a lansat acest concept, se credea că prețul influențează 25% din procesul de cumpărare. Regulile s-au schimbat de atunci, vorbim de 6 P sau 7P, însă prețul rămâne neschimbat.

Digi Mobil e un serviciu care a apărut la începutul anului 2014. Cel mai nou operator de telefonie mobilă din România. Prețurile pe care le-au propus sunt cu aproximativ 75% mai mici decât ai competitorilor Orange, Vodafone sau Telekom (fostul Cosmote). Abonamentul pe care Digi Mobil îl vinde pentru 2 Euro/ lună (100 minute naționale internaționale + convorbiri nelimitate în rețea + internet) este găsit, în pachet aproape identic, la prețul de 7 Euro și respectiv 6,95 Euro. Mai mult, la Digi, noii clienți primesc și un telefon gratuit.

Ce ne place la această strategie?

Este o strategie foarte bună de intrat pe piață. Mulți clienți s-au săturat de plătit facturi ridicole, așa că aleg pe cei care oferă prețul cel mai mic. Mai mult, prin oferirea unui telefon gratuit, creezi clienți noi. Este vorba despre acei utilizatori care poate n-au avut niciodată mobil (da, există!), iar oferta aceasta îi determină să își cumpere unul.

Ce nu ne place la această strategie?

Prețul sub piață sau strategia de „dumping” este văzută de mulți ca o modalitate de sabotare a economiei, motiv pentru care multe asemenea practici sunt privite ca ilegale. Odată ce ai scăzut prețurile foarte mult, este greu să le mai ridici. Întreaga piață și implicit întreaga economie are de suferit. Mai mult, dacă diferența este, ca în acest caz, de 75%, clienții se vor întreba „Care-i șmecheria?”. Își vor imagina că sunt ceva clauze ascunse, că acoperirea nu e bună sau că nu se vor auzi clar în timpul conversațiilor.

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

2 + twelve =

Iti mai recomand Marketing, Marketing, Studii de caz (28 din 64 articole)


Un bun mod de a câștiga loialitate în rândul clienților și al angajaților este să susții o cauză. Sponsorizarea este o practică pe care, din ...