Skip to content

Despre ce s-a vorbit la conferința Best Marketing 2016 de la Cluj

Panelul Strategii pentru Marketingul viitorului

Oamenii nu gândesc în termeni de canale media sau obiective de brand. Ei vor doar să interacționeze, să testeze și, în cele din urmă, să cumpere brandurile care le oferă cele mai relevante și interesante experiențe.

Mugur Pătraşcu, Founder, Screen Native

best marketing cluj
Mugur Pătraşcu, Founder, Screen Native

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mugur a vorbit despre Noul marketing şi noii oameni de marketing şi a început cu o întrebare simplă ”voi știți care este PIB-ul României?”, deși aparent fără legătură cu marketingul ne-a explicat că din anul 2000 a fost o continuă creștere, iar lucrurile s-au dezvoltat exponențial până în 2008 când a venit criza, iar între 2005-2007 a apărut zona digitală.

În acești ani au apărut foarte multe business-uri pe piață și implicit a crescut nevoia de oameni care să suplinească această nevoie, iar astăzi avem de a face cu o mega complexitate din toate punctele de vedere, însă și o foarte mare impredictibilitate din cauza vitezei cu care se întâmplă totul.

Atenție! Portivit lui Mugur, cei mai mulți fac greșeala de a vorbi despre digital atunci când fac referire la noul marketing, acesta fiind doar un canal și nu o soluție de marketing în zona nouă. Din păcate, tendința este de a renunța la lucurile esențiale pentru a merge către zona care strălucește și vedem că este pe trend.

La ora actuală Marketingul este mult influențat de oameni, iar atunci când îți faci strategia de marketing și hotătăști ce vrei să faci  trebuie să te gândești la consummator, care este acum parte din marketingul nostru.

Când va avea succes marketingul tău?

A doua schimbare este că mediul (cultura) în care se întâmplă marketingul a devenit foarte complex și va avea succes doar dacă reușești să îl integrezi relevant în cultura populară pe care o respire consumatorul.

Evaluează-ți activitatea de marketing pe 4 mari direcții:

  1. Empatia – față de consummator
  2. Abordarea laterală – o perspectivă diferită
  3. Comunitatea – să crești comunități în jurul brandului/a produsului
  4. Utilitate – să oferi utilitate în tot cee ace faci

Viitorul marketingului in banking – Banca Transilvania

best marketinh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cea mai mare provocare la ora actuală în banking este să oferi o experiență omnichannel pentru clienții tăi (fără fricțiuni). Studiile celor de la BT au scos la iveală comportamentul consumatorului care începe prima dată căutarea pe mobil pentru a cunoaște ofertele băncii, după care, acasă, începe o documentare mai profundă pe site de pe desktop unde realizează simulările pentru credite.

Pe baza acestor comportamente au reușit să facă Personas și construiesc profiluri pentru a se adapta nevoilor consumatorilor.

Cristina Berdea, Manager de vânzări online, Farmec

img_59341
Cristina Berdea, Manager de vânzări online, Farmec

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cristina ne-a vorbit despre gold mine și despre faptul că viitorul în marketing este legat de tehnologie. Gold mine-ul se referă la datele despre consumator, despre piață, pe care fiecare marketer ar trebui să le monitorizeze cu atenție.

Un lucru interesant care mi-a atras atenția este cota foarte mare pe care o au vânzările prin telefon din vânzările online.

Urmărește Analytics

Dacă urmărești cu atenție căutările din Analytics vei putea învăța comportamentul consumatorului și chiar mai mult, vei putea sa intuiești noi produse care ar putea fi comercializate. Mi-a plăcut exemplul Cristinei prin care a observat în căutările din contul de AdWords că tot mai multe persoane cauta ”cremă depliatoare pentru bărbați” sau variațiuni ale acestui cuvânt. A documentat volumul și trendul și a mers către colegii ei din producție și a reușit să îi convingă să creeze un astfel de produs.

Acum crema depilatoare pentru bărbați de la Farmec se vinde de 10 ori mai mult decât crema antirid pentru bărbați care deja exista în portofoliul lor.

Segmentează – dacă nu segmentăm ajungem să luăm decizii proaste.

Interesting fact: în 3 ani au reușit să depășească 1 mil. Euro în vânzări pe magazinul online.

 

 Iulian Pădurariu – cofondator și CEO Pony Car Sharing

best marketing cluj
Iulian Pădurariu – cofondator și CEO Pony Car Sharing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iulian ne-a vorbit despre curba lui Gauss și comportamentul early adopter-ilor și early majority.

Astfel, un early adaptor este o persoană care nu se așteaptă să aibă un produs perfect, dă mult feedback și testează produsul spunându-ți ce funcționează și ce nu fiind tipul de persoană care caută evoluție. Early adopters și inovatorii (2%) identifică problema și încearcă să o inoveze, să o rezolve, iar pentru un om de afaceri pot fi o sursă valoroasă de idei.

În schimb, majority adaptors nu ar accepta un produs care nu e prefect, dar când produsul tău a ajuns în zona de Early Adopters poți începe să faci business.

Cu cât reușești să te folosești mai mult de puterea microrețelelor, cu atât vei ajunge mai rapid la early/late majority. Strategii la care te poți gândi să ajungi acolo: referrals (ex. Ubber), tactici de marketing gândite pentru a transmite conceptul tău din eraly adopters în majority adopters.

 

Recgrafic-early-adoptersomandare de carte: Crossing the Chasm
Panelul Transformările industriei de Marketing
Promovarea online și social media expun brandurile în fața consumatorilor mai mult ca niciodată

 

 


Sorin Psatta – Integrated Communication Director, BBDO Group România

best marketing
Sorin Psatta – Integrated Communication Director

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trei sferturi dintre companiile de marketing din România nu au obiective atât de brand cât și de marketing și mai mult decât atât de cele mai multe ori fac retrofitting, adică își potrivesc obiectivele după ce văd rezultatele.

Interesting fact: este mai greu să crești când ești lider (pe o piață competitivă), iar marea problemă este să rămâi acolo.

Recomandare de carte: How to lie with statistics

 

Monica Jitariuc – Managing Director, MSLGROUP, The Practice

best marketing cluj

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E important ca și oamenii de comunicare să își creeze un brand personal de specialist în domeniu deoarece în arenă există trei jucători: consumatori, branduri și marketeri. De aceea, trebuie să începem să ne gândim la noi ca și clienți de comunicare.

Un studiu Safeguarding reputation  a scos la iveală faptul că aproximativ 64% din imaginea unei companii cine de la imaginea liderului, iar marketerul este de cele mai multe ori fața umană a firmei și pot să contribuie la reputația firmei.

Expertiza noastră este valoroasă de aceea este bine să încercăm să o folosim și în alte medii decât la muncă. Ceva bun, aproape de sufletul tău și în plus te vei simți bine că faci bine. 🙂

 

Lorand Balint – Director de Marketing, Federația Română de Handbal

best marketing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Din păcate a trebuit să plec mai repede și nu am reușit să stau până la finalul prezentării, desi l-am mai văzut pe Lorand și cu altă ocazie, la evenimentul organizat de IAA YP Cluj  Marketing Sportiv.

Interesting fact: Sunt cel puțin 3 domenii care nu se pot internaționaliza: muzica, umorul și sportul. Acestea vor avea întotdeauna o componentă locală.

 

Să urmăm cu toții sfaturile Monicăi: Fii autentic! Bucură-te! Sărbătorește! Cinstește!

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

13 + sixteen =

Iti mai recomand Marketing (8 din 46 articole)


Game of Tribes se reîntoarce cu o nouă ediție în care tu ești juriul. Evenimentul își propune să premieze cele mai apreciate campanii de promovare ...