Skip to content

Cum să fii cu un pas înaintea concurenților: micro-momentele

87% dintre mileniali au telefonul mobil lângă ei zi și noapte *1 (născuți în perioada anilor ’80 şi ’90, generaţia milenialilor sunt cunoscuți şi sub denumirea de generaţia Y)

Acesta a fost primul lucru care mi-a captat atenția atunci când am răsfoit Micro-Moments: Your Guide to Winning the Shift to Mobile pe care l-a realizat Google anul trecut. Fac parte din generația aceasta, iar telefonul mobil este într-adevăr zi și noapte lângă mine.

Ne verificăm telefonul mobil de 150 ori/ zi”*2 a fost următorul lucru care m-a făcut și mai atentă, am realizat că este foarte posibil să fie adevărat și în cazul meu. M-am surprins (cu mintea observatoare) multe ori că butonez telefonul și fără să necesite să fac ceva anume, poate doar o verificare rapidă, un scroll, un email, ceva, orice, parcă e un reflex.  🙂 Ți s-a întâmplat și ție?

În multe țări, inclusiv Statele Unite, cele mai multe căutări au loc de pe device-urile mobile decât de pe desktop. Într-un mod mai simplu exprimat, când vrem sau avem nevoie de ceva, scoatem telefonul mobil și căutăm imediat pe Google (sau alte motoare de căutare).

Pentru marketeri, aceste momente sunt ca o invitație deschisă pentru a crea conexiuni cu potențialii clienți, și, cu siguranță trebuie să fim pregătiți pentru astfel de momente. Echipa de content de la Google, le-a găsit un nume, mico-momente, acestea fiind, practic, acele momente când scoatem un device conectat la Internet, în mod obișnuit smartphone-ul, și căutăm informațiile de care avem nevoie imediat, fie că vorbim despre un restaurant, un coafor, un dentist, un anumit magazin, iar lista poate continua. Aceste momente de tipul ”vreau să știu”, ”vreau să merg”, ”vreau să cumpăr acum”, ”vreau să fac acum” sunt încărcate cu intenție, context și nevoie imediată.

82% dintre utilizatorii de smartphone își consultă telefoanele înainte de a face o achiziție într-un magazin.

Chiar și eu, de multe ori când m-am aflat în magazin am verificat cu ajutorul telefonului dacă vânzătoarea îmi dă informațiile corecte despre produs (mai ales când simțeam că forțează vânzarea), atunci când aveam nevoie să mă conving că prețul este într-adevăr unul care merită sau când aveam o bănuială că același produs în shop-ul lor online e mai ieftin decât în magazinul fizic. Un alt exemplu când folosesc intens telefonul mobil pentru a afla informații sunt vacanțele, atunci când caut rapid testimoniale și note pentru locații, restaurante, ghizi sau magazine etc.

Ne folosim device-urile mobile pentru a lua decizii informate mai rapid decât oricând până acum.

Aceste micro-momente sunt puncte de conexiune critice în călătoria consumatorului de astăzi, și atunci când se întâlnesc determină modul în care se termină această călătorie. Călătoria consumatorului a fost fracționată în sute de decizii mici la fiecare pas al ”pâlniei” (funnel-ului) – de la planuri de vacanță, la rezervarea unei mașini când ajungi într-un oraș nou și până la cumpărarea unei noi cafetiere.

Business-ul tău este acolo atunci când potențialul tău client caută serviciile/produsele tale sau ratezi oportunitatea de a crea o conexiune cu el? 🙂

Deja nu mai este un secret că sesiunile online pe site-uri au crescut. Observ asta și la clienții cu care colaborez, iar Google a făcut cercetări pe site-urile din SUA și ne zice că aceste sesiuni mobile au crescut cu +20%.

Cum câștigăm aceste micro-momente?

Când micro-momentele precum cele enumerate mai sus se întâmplă, trebuie să fii acolo. A fi acolo pentru cineva care caută, înseamnă că ai șanse nu doar să fii văzut ci și să fii ales.

Cei mai mulți dintre consumatori,  90%,  nu sunt fanii unui brand anume și nu sunt siguri ce vor alege atunci când caută online.

1 din 3 dintre utilizatorii de smartphone au cumpărat de la o companie sau un brand diferit de cel pe care intenționau datorită informației pe care au primit-o în momentul în care au avut nevoie de ea.  Fiind acolo, brandul tău are șansa să se adreseze nevoilor consumatorului din acel moment, să ajute pe cineva de-a lungul călătoriei sale spre decizie și chiar să își adâncească loialitatea. Când nu reușești să fii acolo, oferi în dar oportunități competitorilor tăi. Identifică acele micro-momente când trebuie să fii prezent și maximizează-le.

Google a identificat 4 mico-momente când trebuie să fii acolo:

Trebuie să fii prezent în toate etapele din călătoria consumatorului , nu doar atunci când sunt gata să cumpere.

Micro-Momentele
Sursa foto: thinkwithgoogle.com

Momentele de tipul ”Vreau să știu”

  • Atunci când cineva caută informații, însă nu este încă dispus să cumpere. Vor inspirație, informații folositoare și relevante, nu vânzare agresivă.
  • 66% dintre utilizatorii de smartphone îl folosesc atunci când vor să afle mai multe despre ceva ce au văzut într-o reclamă la TV

Momentele de tipul ”Vreau să fac”

  • Aceste momente vin înainte sau după achiziție. În general oamenii vor să afle cum să facă anumite lucruri sau când vor să încerce ceva nou. Să fii acolo cu conținutul relevant este cheia. Căutăm informații despre aproape orice.
  • căutările legate de ”cum să„ de pe YouTube cresc cu 70% de la an la an*3.

Momentele de tipul ”Vreau să merg”

  • Oamenii caută business-uri locale atunci când doresc să cumpere un produs local. A fi acolo înseamnă să faci în așa fel încât magazinul tău fizic să fie luat în considerare în acel moment.
  • Căutările de tipul ”lângâ mine/în apropiere” au crescut de 2 ori în ultimul an*4

Momentele de tipul ”Vreau să cumpăr”

  • Acestea sunt cele mai importante și se referă la acele momente când cineva este gata să facă o achiziție și are nevoie de ajutor în a se decide ce sau cum să cumpere.
  • 82% dintre utilizatorii de smartphone își consultă telefonul când se află în magazin *5

Dacă ți-am deschis apetitul pentru acest subiect, Google a detaliat toate aceste informații, de unde m-am inspirat și pe care le-am prezentat mai sus, într-un raport pe care îl poți descărca de aici. Într-adevăr datele sunt din anul 2015, insă sunt sigură că informațiile oferite sunt încă de mare actualitate.

Referinte:

*1 Mitek and Zogby Analytics, September 2014.

*2  Kleiner Perkins Caufeld & Byers, 2013 Internet Trends Report.

*3 Google Data, U.S., Q1 2015, Q1 2014.

*4 Google Trends, U.S., March 2015 vs March 2014.

*5 Consumers in the Micro-Moment, Google/Ipsos, U.S., March 2015, n=5,398, based on internet use

WTF is Micro-Moment Marketing?

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

two × 5 =

Iti mai recomand Marketing (1 din 46 articole)


Valentine's Day este o sărbătoare extrem de importantă în SUA din punct de vedere al campaniilor de marketing și a vânzărilor generate cu această ocazie ...