Skip to content

Cerealele Fortza și produsul neschimbat

De multe ori, desfacem un ambalaj și exclamăm: „Mmmm… are gustul ca pe vremuri!”. Adică rețeta este neschimbată. Poate pare curios să prezentăm o strategie de marketing care se bazează pe un produs care nu și-a modificat rețeta de zeci de ani. Marketingul este de multe ori sinonimul inovației, iar un produs care nu a adus nimic nou pare a fi sortit eșecului, nu?!

Nu neapărat. Există companii care oferă clienților aceeași ofertă de când au intrat pe piață. Un exemplu în acest sens este punga de cereale Fortza. Au apărut în 1971, la fabrica Titan din București, iar astăzi sunt lider pe piața din România la secțiunea cereale pentru mic dejun. Aceeași combinație de mălai, sare și zahăr, îmbogățite cu câteva vitamine și minerale.

Fabrica este specializată pe panificație, iar în portofoliul lor intră diverse produse, de la pâinea standard la specialități, de la pâinea standard la specialități din făină integrală. Totuși, pentru cereale, oferta lor este constantă. Au adăugat gamei Corn Flakes Fortza cu miere și Corn Flakes Fortza cu ciocolată. Relativ recent au apărut și pungile de 300 g și 3 kg de fulgi clasici. Dar cu toate acestea, ambalajul de 150 g rămâne cel mai căutat și cel mai promovat.

Ce ne place la această strategie?

Costurile scad considerabil: cheltuielile cu cercetarea și dezvoltarea (R&D) sunt aproape nule. De asemenea, compania nu va mai investi în ambalaje noi, în linii noi de producție sau în campanii de lansare pe piață a ofertelor noi. Profitul crește. Banii economisiți se pot folosi pentru publicitate (întărirea brandului) sau pentru bonusuri oferite angajaților. La urma urmei, oamenii sunt cei care fac o afacere să meargă și de ce să nu-i motivăm cât mai des?! În plus, cerealele Fortza se pot poziționa ca produsul cu cel mai mic preț de pe piață, un alt atu pentru a câștiga clienți.

Ce nu ne place la această strategie?

Principalii clienți ai fulgilor de cereale vor crește. În 5, 10, poate chiar 20 de ani, ei nu vor mai consuma aceste produse. Noii cetățeni ce au puterea de cumpărare nu au aceași nostalgie pentru „aromele copilăriei”. Ei se pot orienta spre alte branduri și spre alte gusturi. Nestle oferă cereale cu iaurt, cereale fitness, cereale cu fructe etc. Dacă Titan va dori să schimbe strategia și să ofere ceva nou, investiția într-un asemenea proiect, atât în ceea ce privește banii, cât și costurile, vor fi foarte mari. Va fi aproape imposibil să-i prindă din urmă pe competitorii săi.

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

five × 1 =

Iti mai recomand Marketing, Studii de caz (31 din 62 articole)


După ce am vorbit despre plasarea produselor în emisiuni sau în filme, vom vorbi despre plasarea produselor pe bloguri. Adică pe site-uri ale unor persoane ...