Skip to content

Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face: Email Marketing vs. SPAM Marketing

Marketingul a evoluat. Acum consumatorii sunt mai informați și mai isteți decât în trecut. Au abilitatea de a ignora cu ușurință campaniile de marketing pe care le faci și să își continue activitatea indiferent de context. Consumatorii de astăzi sunt interesați de ce beneficii le poate oferi un produs sau serviciu, cum le va face viața mai ușoară. Clienții trebuie să vadă valoare când cumpără. De aceea este atât de important ca și companiile să se adapteze acestor schimbări dacă vor să mai ajungă pe termen lung la clienți.

Bineînțeles că strategii și tactici sunt nenumărate, însă principiul e simplu: companiile trebuie să învețe să interacționeze cu audiențele pe care le targetează prin a crea conținut care evidențiază avantajele cele mai importante și relevante pentru clienți sau potențialii clienți.

Unul dintre cele mai importante canale unde pot ajunge la publicul țintă este emailul. Totuși, în condițiile în care în fiecare zi suntem bombardați de astfel de emailuri pe care nu le-am solicitat majoritatea ajung de cele mai multe ori în SPAM sau în Trash. Acest lucru se datorează în mare parte marketerilor de pretutindeni care și-au bazat acțiunile prin a cumpăra baze de date și a le trimite mesaje nesolicitate cât mai multor persoane cu putință. Deși în general, campaniile de email marketing sunt utile, implementate îndoielnic din punct de vedere al calității pot produce efecte dezastruoase reputației brandului.

Pentru a avea succes atunci când facem campanii de email marketing, noi marketerii, ar trebui să începem să marketăm așa cum ne-ar place și nouă să ne marketeze alții. Adu-ți aminte că la capătul emailului se află o persoană. Poți începe prin a aplica proverbul ”ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!”. 🙂

Cu ce putem începe?

  1. Emailuri segmentate și personalizate

Trebuie să învățăm să trimitem mesaje umane create special pentru cei cărora ne adresăm, cu cât mai personale și relevante cu atât mai bine. Pentru a face acest lucru trebuie să ne facem temele și să creem  Persona/Buyer Persona pentru audiențele cărora ne adresăm.

Ar trebui să existe liste separate pentru abonați, leaduri, clienți, iar segmentarea poate continua cât mai mult în detaliu (poziție, firmă, departament, geografic, în funcție de sezonalitate, vârstă etc).

personas
Sursa: http://canonball.com/
  1. Ține cont de etapa în care se află în ciclul de vânzare

Audiențele au nevoie de conținut diferit în funcție de etapa în care se află. Spre exemplu, acelor contacte care se află în etapa de conștientizare (atunci când realizează când au o nevoie care trebuie rezolvată și devin conștienți de brandul tău) trebuie să le livrezi conținut și context astfel încât să  înțeleagă și să fie de acord că au aceeași problemă. Celor care se află în etapa de considerație le poți oferi free trial, o consultație gratis, o analiză gratis, un studiu de caz etc.

ciclul-de-viata-al-consumatorilor
Sursa: http://www.forentrepreneurs.com/buying-cycle-and-triggers/
  1. Scrie emailul ținând cont de bunele practici din domeniu
  • Titlu scurt și relevant, nu folosi emoji
  • Un text personalizat
  • Evidențiază cele mai importante informații
  • Nu folosi prea multe imagini
  • Un singur CTA clar

Nu uita că rezultatele nu vor apărea peste noapte.

Este nevoie de timp. Timp să înveți, timp să analizezi, timp să experimentezi, timp să vezi ce funcționează și ce nu functionează, timp să optimizezi.

—————————————————-

Resurse adiționale:

Forentrepreneurs.com – Do you know your Customer? Buying Cycle & Triggers

Cjgiarratna.com – 10 Quick And Easy Email Segmentation Strategies

Getvero.com – 40 Tips for Dramatically Better Emails

Hubspot Blog –  15 of the Best Email Marketing Campaign Examples You’ve Ever Seen

Campaign Monitor – 5 email marketing best practices for the new year

Hubspot Academy

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

10 + one =

Iti mai recomand Marketing (4 din 46 articole)


În strategia de online marketing piatra de temelie o constituie marketingul de conținut. Conținutul de calitate este o strategie relativ ușor de implementat pentru a ...