Skip to content

Brands vs. Influencers @Seara YP

Rolul influencerilor, avantajele brandurilor de a se folosi de influenceri, trenduri în 2018 și crescători de cămile. 🙂 Da, ați citit bine! Cei care ați fost prezenți, știți la ce mă refer. 🙂 Despre toate acestea și multe altele s-a vorbit la Seara YP: Brands vs. Influencers organizată de International Advertising Association IAA YP Cluj. 

Andrei Tiganas- Influencer vs Brands Seara YP Cluj

Cei 3 speakeri, au venit cu perspective diferite:

  • Perspectiva clientului care ”se folosește” apelează la influenceri,  Andi Vanca, Head of Communications Electric Castle.
  • Perspectiva agenției care intermediază ”matching-ul”, Andrei Alexandru, Account Manager & Senior Copywriter McCANN.
  • Perspectiva influencer-ului reprezentată de Alex Vang

Care este rolul influencerilor?

 „Brandurile sunt privite cu suspiciune, influencerii sunt mai credibili.” Andrei Alexandru, Account Manager & Senior Copywriter McCANN.

„Influencerii își permit să facă lucruri nebune, creative pe care brandurile nu-și permit să le facă.”

„Influencerul e mai mult decât un colaborator de business. E un prieten al brandului.” Alex Vang, Influencer

  •  Deși nu se aplică încă în totalitate și la noi, influencerii sunt un ”tool” sau canal pentru a influența consumer journey-ul. Avantajul este că funcționează și după ce consumer journey-ul se încheie deoarece poate menține engagement-ul post-achiziție, chiar dacă vorbim despre mașini sau Cola.
  • Trend-ul la nivel mondial este dezvoltarea serviciilor ”as a service”, iar loialitatea clienților devine tot mai importantă pentru branduri. Influencerul sunt mai aproape de oameni decât brandurile și pot livra direct confirmarea. În 2018 nu mai este cool să zici despre tine ca brand că ești ok (cred că nu nu mai e de mult, însă devine tot mai evident). Ideea e să zică influencerii despre tine acest lucru.Influencer Marketing 2018 - Seara YP Cluj2

Care sunt avantajele concrete pe care ți le aduc influencerii ca brand?

  •  Atingi o comunitate pe care în mod normal ai putea să o atingi doar tehnic prin campanii de advertising
  • Influencerii îți pot împrumta din credibilitatea și expertiza lor
  • Te asociezi cu credibilitatea și puterea lor de a atinge anumite cercuri de oameni relevanți pentru business-ul tău
  • Influencerii au o segmentare foarte clară a publicului lor care vine la pachet, spre deosebire de alte tooluri de marketing. Ca brand atingi publicul într-un mod infinit mai ușor și mai clar.

Trenduri în influencer marketing în 2018?

  • Asumare & transparență atunci când un influencer colaborează cu un brand și semnalizarea campaniei. Se poate face acest lucru prin tool-ul de Instagram Paid Partnership
  • E un trend să ai parteneriate pe o durată medie și lungă (minim 6 lun, 1 an). La ce ajută acest lucru? Se elimină campaniile ”heirupiste”, fără strategie în spate. Atât brandurile cât și ”ambasadorii” au mai multă coerență în ceea ce comunică și astfel crește încrederea followerilor în ceea ce promovează influencerul.
  • Influencerul crește cu brandul și brandul crește cu el. Atunci când campaniile sunt făcute strategic, content-ul va fi mault mai bine primit, iar acest lucru se va reflecta în numărul de like-uri, engagement & rezultate ”palpabile” pentru brand.
  • Campaniile de tip stories sunt mai eficiente pe Instagram. Engagementul pe aceste campanii este foarte mare. Cu toate că dispar după 24h, numărul de persoane la care ajunge este dublu comparativ cu o postare de pe wall. Totuși care este cea mai bună soluție? 🙂 O variantă mixtă de postare pe wall dublată de mai multe story-uri. Așa poți fi sigur că ajunge la audiență.
  • Altre trenduri de influencer marketing puteți citi aici: https://sproutsocial.com/insights/influencer-marketing/ 

Provocări în influencer marketing?

  • Nu există încă posibilitatea de a măsura suficient de bine influencerii. 🙁 Este posibil ca în viitorul apropiat Facebook să introducă astfel de rapoarte și pentru Instagram.
  • Influencerul ar trebui sau nu să fie ambasadorul brandului? Aici părerile au fost împărțite. Andrei a fost de părere că rolul influencerului nu e de a fi ambassador sau persoana de pe outdoor. Rolul lui ar trebui să fie de purtător al unui mesaj despre brand cu care ar trebui să se identifice.
  • Toată povestea cu influencerii este ”hot”, însă foarte puține campanii au scopuri clare și măsurabile.
  • Microinfluencerii ar putea lua avânt dacă departamentele de marketing ale marilor companii ar putea vedea dincolo de numărul de followeri.
  • Pentru agenții este o provocare lipsa unor tooluri reale de management.
  • Există situații în care agențiile nu găsesc influenceri pe anumite nișe deși vin către ei companii cu buget special pentru campanii pe aceste canale.

Să vă fie de folos informațiile. Mult succes în campaniile din 2018 și nu uitați să le atașați obiective SMART & să le măsurați.

influencers

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

two × five =

Iti mai recomand Marketing, Marketing (3 din 54 articole)


IAA Young Professionals Cluj, organizația mea de suflet, unde sunt voluntar activ de peste 2 ani, a organizat în această seară Civic Vox, proiectul care ...