Skip to content

Bitdefender și brandul național

România nu are un brand de țară… Au fost plantate semințe, dar niciuna nu a crescut încă suficient încât să ne bucurăm de fructe. Ori cunoaștem atâtea companii care sunt reprezentante ale țărilor din care provin. Ikea pentru Suedia, Heinz pentru SUA sau Louis Vuitton pentru Franța. Iată că o companie românească, prezentă pe toate continentele, a avut curajul să-și scoată în față naționalitatea.

Este vorba de Bitdefender, furnizorii de software-uri antivirus. La sfârșitul anului 2011, cu ocazia sărbătoririi a 10 ani de existență, Bitdefender a prezentat publicului noul lor logo: lupul Draco, semnul dacic de luptă. Acesta este unul dintre cele mai vechi simboluri din istoria Românilor. Și nu orice simbol, ci unul care ne duce cu gândul la apărare, la fel cum produsele Bitdefender sunt cunoscute pentru protecția pe care o oferă utilizatorilor din întreaga lume. Mai mult, sloganul companiei este „AWAKE”, întărind și mai mult sorgintea dacică. Poporul dac era mereu pregătit de luptă, cu cetăți construite în munți. Chiar Herodot spunea despre ei astfel: “dacii erau cei mai drepți si mai viteji dintre traci”.

Logo-ul apare în două forme: unul tridimensional, cu un aspect futuristic ce impresionează vizual și forma lui stilizată, care îi dă un aer profesional.

 

Ce ne place la această strategie?

Bitdefender a făcut un pariu pe termen lung. Vor să creeze un brand puternic, iar pentru asta s-au ancorat de un simbol care a dăinuit peste 2000 de ani. Lupul dacic particularizează brandul și îi definește clar rădăcinile.  În plus, noul logo spune o poveste, iar poveștile vând. Aceasta în parcticular, aduce un plus imaginii Bitdefender, pentru că subliziază poziția de „apărător” (furnizor de programe antivirus).

Un alt avantaj este motivația personalului. Având în vedere că majoritatea angajaților sunt români, aceștia vor fi mult mai determinați să se implice în bunăstarea unei companii care le gâdilă simțul naționalist. Pentru că în toți arde, mai puternic sau mai mohnit, mândria de a fi român.

Ce nu ne place la această strategie?

Mulți clienți internaționali (și chiar din România!) nu cunosc istoria lupului dacic. Ei văd doar un dragon, iar astfel brandul pierde din valoare. Se capitalizează doar vizualul, nu și povestea din spatele lui.

Un alt dezavataj e faptul că Bitdefender are ca origine România. O țară ca Franța sau SUA ar crește valoarea produsului prin acel simplu „made in”, însă România nu e văzută ca o țară furnizoare de produse de calitate. Doar dacă mai multe companii autohtone și-ar lansa oferta internațional, Bitdefender ar avea într-adevăr locația ca avantaj competitiv.

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

12 − six =

Iti mai recomand Marketing, Studii de caz (23 din 63 articole)


Am căutat un exemplu de companie românească care să își retragă voluntar produsele de pe piață. Această procedură este recomandată de Autoritatea Națională pentru Protecția ...