Skip to content

Bergenbier și redefinirea clientului

Era prin 2007 când Bergenbier a introdus Ziua Bărbatului. Se sărbătoreau acei bărbaţi care îşi defineau masculinitatea prin burtă, prin comportament grosolan, prin pasiune pentru fotbal şi dimineţi în cearceafuri de femei supraponderale.

Asta până când definiţia bărbatului s-a schimbat. Nimeni nu mai voia să fie personajul care scuipă seminţe. Au apărut metrosexuali, sapiosexuali, lumbersexuali… A apărut chiar şi Cochita Wurst care a câştigat Eurovisionul! Clişeul pe baza căruia Bergenbier şi-a construit campania începea să dispară. Compania a schimbat atunci strategia şi a redefinit clientul target. Deşi mesajul a rămas acelaşi: “Prietenul la nevoie se cunoaşte!”, contextul e altul. Reclamele îl găsesc acum pe băutorul de bere în trupul unui bărbat bine făcut, care trăieşte aventuri, face expediţii pe munte, este exponent al unor valori măreţe. Noul bărbat este acum pe placul mult mai multor clienţi!

bergenbier reclama

1382620306Bergenbier_Beer_-_Dupa_chilotii_mari

reclama bergenbier bizz marketing

Ce ne place la această strategie?
Vremurile se schimbă, iar clientul în rând cu ele! Nu putem să găsim o reclamă de succes şi să ne culcăm apoi liniştiţi că aceea ne va asigura succesul câteva decenii. Dar consumatorii vor aprecia când vor vedea că brandul evoluează în ritm cu ei!

Ce nu ne place la această strategie?
Este bulversant să porneşti pe o strategie după care să schimbi cu totul macazul. E greu de crezut că bărbatul care în urmă cu un an se trezea legat cu cătuşe roz, de puf, este acum un explorator al vârfurilor înzăpezite. Rişti să pierzi o categorie importantă de clienţi şi nu eşti sigur dacă vei câştiga una nouă.

 

Autor: Iulia Gus 

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

four × 5 =

Iti mai recomand Marketing, Studii de caz (15 din 60 articole)


Toți cei care lucrăm în marketing adorăm atât de mult ceea ce facem încât ne dorim să creem adevărate istorii în marketing. Cel mai mare ...