Skip to content

3 motive pentru o strategie de Digital Marketing

Strategia de digital marketing este esențială dacă vrei să profiți de oportunitățile existente în online. Cu toate acestea, nu toate companiile care au activitate de promovare online își desfășoară activitatea după o strategie.

De ce este important să ai o strategie digital marketing?

Pe scurt, o strategie eficientă te poate ajuta să iei deciziile corecte, să previi, să vezi tacticile și să planifici pe termen mediu și lung, astfel încât să ai succes. În momentul în care nu îți slectezi documentat canalele pe care comunici sau alegi anumite campanii în detrimentul altora și, bonus, nu ai un obiectiv SMART, există riscul să sacrifici rezultatele pe termen lung în detrimentul celor pe termen scurt. Cu alte cuvinte, să te bucuri de victoriile mici, care în final pot chiar dăuna afacerii tale.

Îți dau un exemplu din email marketing pentru a surprinde ce am zis mai sus. Imaginează-ți că ai o bază de date segmentată pe zone geografice Europa, Asia, SUA și  vinzi anumite evenimente care se organizează în SUA, însă deoarece în trecut ai avut și participanți din Europa și Asia te hotărăști să bombardezi toată baza de date săptămânal promovând acest eveniment din SUA, în speranța că unii chiar vor lua decizia de a călători pentru acest eveniment.

Cât timp crezi că le va lua abonaților tăi să dea unsubscribe pe motiv că informațiile trimise sunt irelevante pentru ei?

Aparent poate parea un deal bun să câștigi câțiva participanți la eveniment, însă cu ce preț? Atunci când îți gândești acțiunile pe termen mediu și lung poți scăpa de această capcană.

3 dintre cele mai importante motive pentru care ar trebui să ai o strategie de digital marketing:

1.     Strategia îți dă o direcție.

De multe ori fără obiective strategice SMART (Specifice, Măsurabile, Realizabile, Relevante, Încadrate în timp) nu știi de fapt ce vrei să realizezi, vrei noi clienți sau să construiești relații mai strânse cu cei existențim, vânzări cu x% mai mari, o poziționare anume etc.

Dacă obiectivele nu sunt declarate și însușite de către toți cei care ar putea ajuta la realizarea lor atunci este foarte posibil nici să nu fie resurse îndreptate în acea direcție, deci cel mai probabil nu se vor întâmpla.

2.     Analiza te ajută să fii agil

Atunci când trebuie să faci o strategie de digital marketing vei fi nevoit să te documentezi, vei putea să analizezi comportamentul clienților și a potențialilor tăi clienți, unde îi găsești, ce comportament au și, bineînțeles că, nu vei uita nici de competitori și poziționare. Documentarea te ajută să afli din timp de start-up-uri și noi concurenți intra pe piață și să îți adaptezi strategia la schimbări.

3.     Optimizezi și maximizezi rezultatele

Odată ce ai început să pui tacticiile din strategie în aplicare este obligatoriu să urmărești rezultatele acțiunilor pentru a optimiza și îmbunătăți continuu astfel încât să-ți atingi obiectivele. Învață din bunele practici existente online aproape pe fiecare industrie și analizează rezultatele pentru a putea replica. Învăța din lucrurile bune și din cele cu rezultate slabe pentru a evita pe viitor  să te mai afli în aceeași situație.

Tu de ce crezi că e importantă strategia de digital marketing pentru o afacere (de orice fel)? Lasă-mi răspunsul, mai jos, în comentarii. Nu-ți fie teamă, nu există un răspuns greșit 🙂

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

9 + fifteen =

Iti mai recomand Marketing (3 din 46 articole)


Marketingul a evoluat. Acum consumatorii sunt mai informați și mai isteți decât în trecut. Au abilitatea de a ignora cu ușurință campaniile de marketing pe ...