Skip to content

2 moduri prin care comunicarea internă vă poate afecta Strategia de Marketing

Comunicarea internă este o parte integrată a strategiei de marketing și are rolul de a energiza angajații și de a-i aduna în jurul unui scop. În esența sa, marketingul este despre comunicare. Este despre a-i face pe oameni să ”cumpere” ceea ce vinzi, fie că este vorba despre o decizie, despre o campanie sau despre educare.

Uneori asta înseamnă să-ți comunici brandul sau beneficiile produsului, să convingi clienții să cumpere de la tine și nu de la concurență. Dar uneori comunicarea internă este despre a comunica identitatea brandului către clienții interni (angajații companiei) care au contact direct cu clienții externi și duc mai departe mesajul în lume, fie că vorbim de simplii angajați, manageri sau stakeholders.

În complexitatea ei asta încearcă comunicarea internă să facă. Nu este doar despre a avea un loc în care angajații să îți citească politicile interne sau să vadă știrile interne, poze sau filmări de la petrecerea companiei de Crăciun, ci despre a oferi colegilor (clienților interni) un loc unde pot să comunice, să simtă că fac parte din echipă și să fie engaged.

  1. Intranetul sau tool-uri similare

Aceste resurse folosite intern sunt ustensile foarte utile atunci când ne dorim să ținem angajații conectați la mesajele pe care dorim să le transmitem și să construim un engagement mai puternic, pe măsură ce compania crește numeric sau își desfășoară activitatea în mai multe locații.

Un intranet sau portalul, așa cum îl mai denumesc angajații, permite companiei să distribuie informații intern într-un mod sigur. Este un loc în care se pot publica politicile, procesele sau știrile via web.

Un spațiu comun de editare, pe de altă parte, este mai colaborativ și permite conținut mai divers din surse variate, mai mult decât atât, chiar și angajații pot contribui cu știri din fiecare locație, articole scrise pentru subiecte de interes pentru specificul colegilor, pot face updates cu ceea ce se întâmplă pe proiecte, promovări etc.

Totodată acesta este spațiul în care puteți pune la dispoziția colegilor template-urile de comunicare internă și externă, astfel vă asigurați că cu toții ”vorbiți aceeași limbă” și folosiți aceleași resurse ca și bază.

  1. Video-urile și Video Conferințele

Pe măsură ce tendința la nivel mondial este ca forța de muncă să fie cât mai larg distribuită geografic, comunicarea față în față poate fi o provocare reală. Foarte mulți angajați se pot simți deconectați de top management, manageri, mesajele de marketing și chiar de la scopul și viziunea companiei. Acesta este motivul pentru care în cele mai multe dintre companii se organizează company meetings în diverse locații oferind șansa de a interacționa cu toții și fizic. Cu toate acestea o întâlnire anuală nu este suficientă pentru a creea conexiuni reale între oameni.

De aceea, o altă resursă valoroasă ar putea fi video conferințele. Nu implică costuri suplimentare mari și comunicarea între angajați poate ajunge la un nivel mai uman. Vido conferințele pot fi folosite aproape în orice situație, de la ședințe de management până la ședințe mai mici pe proiect.

Mesajele video pre-înregistrate ajută clienții și angajații să simtă acea conexiune umană și sunt ideale pentru a transmite mesaje de on-boarding, de împărtășire a cunoștințelor sau de urări cu ocazia diverselor evenimente.

Concluzia

Este important să îți aduci aminte că marketingul nu este doar despre activitățile externe și ceea ce se vede în exterior. În final, când vine vorba de a comunica scopul brandului tău, viziunea și valorile, angajații sunt cei care pot fi cei mai mari evangheliști ai companiei tale. Dacă le dau ustensilele necesare pentru a înțelege și a interacționa cu mesajul principal, marketerii pot transforma angajații în brand ambasadori.

 

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

seventeen − five =

Iti mai recomand Marketing, Marketing (7 din 50 articole)


Marketing după Perdea se întoarce toamna aceasta în Cluj-Napoca, eveniment în cadrul căruia vei avea oportunitatea de a pune întrebări și de a discuta aspecte ...