Skip to content

10 KPI prin care puteți să vă măsurați ROI-ul din Social Media

Fapt: companiile sunt interesate să-și măsoare succesul în social media. Întrebarea este cum o pot face mai bine. Deci, cât de important este să avem sute sau mii de ”like-uri” dacă aceste ”like-uri ” nu reprezintă interacțiunea  dincolo de înregistrarea inițială, dincolo de like-ul cerșit sau câștigat prin ”promoted post”. Social media ROI ar trebui să se bazeze  ca și principal scop pe ”interacțiune și angajament”  care în final ar putea crește vânzările, vizibilitatea, afecțiunea față de brand și multe alte lucruri, dar este  foarte important și să măsurăm, să monitorizăm și apoi să comparăm cu alte investiții cu scopul de a ne asigura că banii sunt cheltuiți cu înțelepciune.   

Cum să calculăm ROI-ul (Return on Investment), mai pe românește, cum calculăm eficiența investiției noastre?

ROI= [(Câștigul din investiție Costul Investiției)/ Costul Investiției]*100

Alte două formule pentru a ne calcula profitul sunt:

Profitul brut = Câștigul Brut – Costul bunurilor vândute

Profitul brut = Câștigul Brut * Marja de profit ( procentul % din câștig este de fapt profitul real)

Există o mulțime de alte aspecte care pot măsura eforturile voastre din social media. ROI-ul din social media se calulează pe baza veniturilor și a investițiilor folosind câțiva indicatori de performanță (KPI). Am compilat o listă de 10 KPI pentru voi:

  1. %Rata de conversie – Măsoară rata de vizitatori care au o anumită acțiune dorită atunci când vizitează site-ul, cum ar fi achiziționarea unui produs.
  2. # Rata de succes a site-ului web – Măsoară volumul de afaceri realizat de site-ul web.
  3. $ Venit mediu per vizitator – Măsoara veniturile totale generate de vizitatorii site-ului, împărtit la numărul total de vizitatori.
  4. # Clienți noi la prima vizită – Măsoară probabilitatea ca un nou vizitator să devină client la prima vizită (din social media vs. alte canale).
  5. # Rata de conversie a abonatilor pe blog – Măsoară rata dintre numărul total de abonați pe blog și numărul de posturi pe blog.
  6. # Vizitelor unui vizitator – Măsoară cantitatea de timp care trece între vizitele succesive ale aceluiași vizitator al site-ului.
  7. # Loialitatea vizitatorului și frecvența – Măsoară numărul total de vizitatori ai site-ului, care fac vizite constante și frecvente pe site.
  8. # Atractivitatea –  Măsoară atractivitatea și calitatea conținutului site-ului prin elaborarea unui set de indicatori, cum ar fi frecvența de vizite, durata de vizite și accesibilitatea site-ului.
  9. % Rata de abonare – Măsoară procentul de vizitatori ai site-ul care au devenit utilizatori înregistrați și abonați,  cu scopul de a avea acces la conținut suplimentar  și actualizat în timp real.
  10. # Profunzimea paginii – măsoară numărul de pagini care sunt vizualizate în medie de vizitatorii site-ului în timpul unei sesiuni  pe site.

ROI-ul din social media și recuperarea investiției sunt indicatori de performanță (KPI) care împreună  cu alți KPI ajută la luarea unor decizii mai bune în business.

Referințe:

www.marketingmo.com (2013), How to calculate ROI, disponibil pe:   http://www.marketingmo.com/how-to-articles/marketing-metrics/how-to-calculate-roi/ (accesat în 11.09.2013)

 DashThis (2013), Top 5 most used KPIs for lead generation, disponibil pe: http://www.facebook.com/note.php?note_id=149377595142853&comments (accesat în 11.09.2013)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook Twitter Stumbleupon Tumblr Email

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

one × four =

Iti mai recomand Marketing, Marketing, Social Media KPI (47 din 51 articole)


Micii antreprenori au o varietate de optiuni pentru a-si dezvolta strategii eficiente in noul an. Acestia ar trebui sa ia in considerare in momentul in ...